Du får inte hur många chanser som hellst, ta vara på dem du får

Ens föräldrar betyder så oerhört mycket för en. Det är en styrka, en trygghet och en kärlek som man inte kan hitta någon annanstans. Jag älskar mina föräldrar över allt annat men visar det inte nog mycket. Det är som att man tar förgivet, jag gör iallafall det, tar förgivet att dem vet att jag älskar dem. Och det vet dem men egentligen är det ju aldrig fel att visa att man uppskattar dem.

Det är först när något händer som jag verkligen inser hur lite jag visar dem hur mycket dem betyder för mig, hur glad jag är över att ha dem. Men kan då säga att inget gör mig så orolig som när något händer någon i min familj. Spelar egentligen ingen roll om jag vet att det inte är någon fara, att det inte är så illa. Jag blir ändå orolig, och tänker på det hela tiden.

Som idag, kan inte sluta tänka på pappa. Jag vet att han klarar sig men ändå, det var hemskt att se han ha så ont och inte kunna göra något. Eller när jag såg mamma när hon var ledsen, då blev jag jätte ledsen.

Mina föräldrar driver mig till vansinne men dem är ändå dem viktigaste personerna i mitt liv <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback